Cumartesi, Temmuz 08, 2006

 

MELANKOLİK AŞKLAR MEMLEKETİ


Evdeyim. Sabah bir arkadaşla yaptığımız sohbeti düşünüyorum. Bana ,yabancı olan eşine dinlediği şarkıyı tercüme ettiğini ama onun kahkahalarla güldüğünü anlattı. Tercüme ettiği şarkı "Kıskanırım Seni Ben". Hatırlayalım isterseniz sözlerini:



Saçın tenine değse
Telini kıskanırım
Birine söz söylesen
Dilini kıskanırım.

Kıskanırım seni ben
Kıskanırım kalbimden
Bu nasıl aşk Allah'ım
Öleceğim derdimden.

Devamı da var ama bu kadarı kafi kanaatimce. Şimdi bu şarkının neresine gülünür diyeceksiniz. Ben de sizinle aynı fikirdeyim. Ama elin yabancısı bu sözleri anlayamıyor. Çünkü onlar aşkı bizim gibi melankolik yaşamıyorlar. Seven sevdiğiyle beraber oluyor. Olamıyorsa başkasına aşık oluyor. Onunla beraber oluyor. Biz de böyle mi? Cevabı her bir ağızdan veriyoruz: HAYIIIIRRR!

Çünkü biz aşkı melankolik yaşamaya alıştırılmışız. Kavuşmalar değil ayrılıklar ve çekilen çileler yüceltilmiş. Örnek mi istersiniz. Kendi hayatınıza bakın. Anlatılanlara , okuduklarınıza. Alın bir Kerem ile Aslı hikayesini, alın bir Ferhat il Şirin'i , Leyla ile Mecnun'u. Çoğaltmak mümkün. Hangisinde mutlu bir son vardır ? Biz acıyı kutsallaştırıyoruz. Dünyaya çile çekmeye gelmişiz.

Suç sadece aşıkların mı? Hayatı zindana çeviren Kara Vezirlerimiz var. Anlayışsız babalar. Aşıktan daha güçlü olan ve sevdiğini para ve nüfuzla alan rakip aşıklar. Elin yabacısının babası evladının mutluluğu için elinden geleni yaparken bizim hikayelerdeki babalar, abiler, ağalar ve nüfuz sahipleri çılgın bir sadistlik içindedirler. Biz de mazoşistliği yaşanması gereken bir duygu olarak alır kendimize hep onu layık görürüz. Acımız ne kadar büyükse aşkımız da o kadar büyüktür. Hangimiz hayatında bir Mecnun , bir Kerem olmak istememiştir ki ?

Evet bu böyle sürüp gidecek galiba. Çünkü müzik listelerine bakıyorum zirveye çıkanlar hep melankolik sözlerle dolu olanlar. O zaman büyüklerimizin dediği gibi: " Acılarla yaşamaya alışacağız. "
Siz ne dersiniz?

P.S. -Kaderin garip cilvesi: Ben bu yazıyı yazarken arka planda Bedirhan Gökçe'den Başım Gözüm Üstüne adlı şiir çalıyor.

Yorumlar: Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Kaydol: Kayıtlar [Atom]