Pazartesi, Temmuz 10, 2006

 

KÜRT MÜSÜN TART MISIN?

efenim ben küçükken dedem gövce mahmut (dedemin gözleri mavi olduğu için böyle derlerdi. göv yani gök rengi, mavi demek) tanısın tanımasın bütün misafirlerine başlıkta kullandığım soruyu sorardı: "kürt müsün tart mısın?". sonra da "hıs hıs" gülerdi. ben bilmezdim kürt nedir tart nedir. yıllar sonra çok sevdiğim kürt arkadaşlarım oldu. kürt ne demek öğrendim.
gelelim tart'a : türkmenler kendi ülkelerinde yaşayan ama hala özbekçe konuşmaya devam eden özbeklere tart derlermiş ve hiç sevmezlermiş. bunu 25 yaşında öğrendim.
şimdi soru şu: "okuma yazma bile bilmeyen, köyden çıktığı zamanlar bir elin parmaklarını geçmeyen dedem bunu nereden biliyordu?"
bizimkiler türkmenmiş. ana yurtları ile bağlantıları asırlar önce kopmasına rağmen türkmence konuşamayanlar için kullanıkları kelimeyi içlerinde yaşatmış olabilirler mi? neden olmasın ? sahi siz kürt müsünüz tart mı?

Yorumlar: Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Kaydol: Kayıtlar [Atom]